Nog een weekje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Nog een weekje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Nog een weekje

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo,

Na een geweldige tijd in Madikwe te hebben doorgebracht alwaar we heel veel wild hebben gezien, heel vroeg moesten opstaan (5.15 uur) veel hebben gegeten en nog veel meer foto's hebben gemaakt, zijn we vrijdag 26 oktober weer terug gereden naar Pretoria.

Bij Geertje en haar ouders hebben we vrijdag eerst lekker bijgeslapen en gegeten en zijn 's avonds uit geweest in Pretoria met Geertje en hebben enkele vrienden ontmoet (ook al lekker gek!)

De volgende dag konden we eindelijk weer eens uitslapen. Aangezien Geertje examen moest doen voor haar masseer cursus (overigens is zij geslaagd) zijn we in de auto gestapt en reden we eerst naar een hele grote Mall. Daar even een ontbijtje genuttigd en toen was ons doel om naar de Cultural Village te gaan. Het stond weer fantastisch aangegeven voor de tegenliggers op de weg. Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze volgens een programma werkten dat om 16.30 uur begon. Aangezien het omstreeks 14.00 uur was vonden we dat toch wel lang duren en zijn na het bezoek aan de toeristen winkel weer weggegaan. Jammer want dit leek ons erg leuk om mee te maken. Tja wat doe je dan? Dan ga je maar weer een wildpark opzoeken met leeuwen, wilde honden, rhino's en cheetahs.

Rond 17.30 weer retour naar Geertjes place en daar 's avonds soep met pudding gegeten. Ocean thirteen's op dvd bekeken en lekker slapen.

Vandaag zijn we met de familie naar de kerk geweest en zitten nu in de tuin een beetje te kuier. Na de lunch gaan we naar Blyde River Canyon. Eerst een slaapplek opzoeken en vandaar uit volgen we de panorama route.

Hierna zullen we terug rijden naar Jo'burg en enkele dagen verblijven alvorens we vrijdag a.s. terug vliegen naar Holland,

groet,

Erik & Alieke

• 28 Oktober 2007 - 10:37

Ernstjan:

Hee lieve mensen!
    Als ik zo al deze verhalen lees dan ben ik wel heel erg benieuwd naar alle mooie foto's! En naar de verhalen uiteraard.

Tot snel,
    Ernstjan

• 28 Oktober 2007 - 11:35

Marjan:

Hoi,
    Dat klinkt allemaal erg leuk. Nog veel plezier met de laatste eindjes.
    liefs Marjan xxx