Eindelijk? - Reisverslag uit Kuruman, Zuid-Afrika van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Eindelijk? - Reisverslag uit Kuruman, Zuid-Afrika van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Eindelijk?

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kuruman

Tjonge dat duurde even voordat we eindelijk een berichtje kunnen plaatsen. Omdat we in zeer uitgestrekte gebieden hebben gezeten (en nog naar toe gaan) lukte het ons niet eerder om een internetverbinding te verkrijgen. Nu gaan we hier geen ellenlange story neerzetten maar in het kort:

4 oktober: vanuit NL vertrokken onder toezicht van Erik z'n ouders en Alieke d'r moeder.

5 oktober: aankomst in SA om 07.50 uur. Meteen een auto (Hyundai Getz) gehuurd en op pad. Alieke had de eerste stuurbeurt. In Paarl werden we verwelkomd door Mummy en Tyronne. Na een lunch waar Carl inmiddels ook was aangeschoven werden we naar onze slaapplek gebracht een B&B bij Dalsy Cotton. 's Avonds kregen we eten waarbij de hele familie was uitgenodigd. Met de jeugdigen van de Zwaan familie nog even wezen stappen.

6,7 en 8 oktober hebben we verschillende toeristische atracties aangedaan waaronder de Tafelberg met een kleedje erop. Hermanus whale watching. Kaap de goede Hoop etc.

9 oktober zijn we met de auto naar het plaatsje Kamieskroon gereden waar een B&B Boerderij onze slaaplocatie was.

10 oktober: Fish River Canyon in Namibie waar we de sunset drive gedaan hebben een eigen Hike georganiseerd hebben en kennismaakte met de Canyon en diverse animals.

13 oktober: onze route ging dit keer naar Augrebies Falls in SA. het zegt het al een waterval. Geplaagd door vele vliegjes die rondom je gezicht bleven vliegen hebben we ook dit gebied ons eigen gemaakt. Alhoewel als je de Foz do Iguazu hebt gezien dan valt dit toch wel tegen.

15 oktober: Kalahari Gemsbok Park. Fenomenaal. Voor 90% hebben we alle wilde beesten die in dit park thuishoren gezien. Alleen zijn ze niet zo goed in de wegenbouw.

16 oktober: (ik hoop dat de taart lekker was!) Helaas voor ons geen taart, maar een vreselijk lange rit op een hobbelige weg met een echte nightdrive (niet georganiseerd)

17 oktober: In ons palenhuisje keek je uit over een watervoorziening voor de beesten in het park. Dat leverde weer mooie plaatjes op.

18 oktober: (vandaag) zijn we vertrokken uit het Gemsbok park en wachtte ons weer 400 kilometer hobbelroute naar het plaatsje Kuruman.

Morgen gaan we naar een wildpark en zullen we halverwege onze weg naar Pretoria zijn. Vandaar hopen we jullie opnieuw te berichten,

sien vir jou,

Erik en Alieke

• 18 Oktober 2007 - 19:08

Marjan En Martin:

Erik, nog wel gefeliciteerd. Mooie foto's hebben jullie gemaakt. Ik vind die waterval best wel mooi; in ieder geval de foto. Nog veel plezier verder en we spreken elkaar wel weer.
    groetjes Marjan en Martin

• 19 Oktober 2007 - 06:25

Joop En Elda:

Het ziet er allemaal geweldig uit en het lijkt me fantastisch om mee te maken. Ik ben er jaloers op geworden. Goed om te weten dat jullie gezond zijn en genieten van de reis. Veel plezier nog.

• 19 Oktober 2007 - 14:21

Ernstjan:

Erik, De sms kwam niet aan, dus nog een keer langs deze weg. GEFELICITEERD!

Mooie foto's. Ben benieuwd naar de overige foto's.

Groetjesm
    Ernstjan

• 20 Oktober 2007 - 06:02

Marian:

Hoi erik en alieke,

Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Maarr.... het is niet de bedoeling volgens mij dat jullie die bokken opeten hoor, en als je dat doet moet je netjes de botjes ff weghalen,.... zo'n naar gezicht voor de volgende toeristen!!

Veel plezier, dikke kus van mij
    marian

• 20 Oktober 2007 - 10:49

Joyce:

Zo zo das wel weer ff een reisje he!
    Tafelkleed wel uitgeschud??? hahha...heel veel plezier en mooie plaatjes en herinneringen gewenst!

Enne ouwe nog gefeliciteerd! Nog iets voorgevallen bij de waterval?? ;) wordt wel tijd he?

X Joyce

• 21 Oktober 2007 - 17:23

S@S:

Bravo! Foto's van topkwaliteit! Ziet er allemaal zeer mooi uit! Geeft me nog meer overtuiging om zelf het land ook te willen zien... kunnen jullie me geld lenen?? ;) Nog veel reisplezier!!!

• 26 Oktober 2007 - 13:50

Els:

Mooie foto's, lijkt me bijzonder om zo rond te reizen. Heel veel plezier nog.