de terugreis - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Erik Alieke - WaarBenJij.nu de terugreis - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

de terugreis

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 Januari 2006 | Nederland, Landsmeer

Hallo iedereen,

Nog een laatste maal een bericht. Dit maal vanuit ons eigen huisje in Landsmeer. De reis zit er nu op voor ons.
Na de tassen en koffers te hebben ingepakt in het hotel Orly, waar Martin zijn portemonnaie nog een tijdje zoek was, zijn we per bestelde taxi naar de internationale luchthaven gereden. Dit was een rit van zeker 45 minuten. Op het vliegveld nog voor de laatste maal een kopje koffie en thee met Marianela gedronken. Het afscheid viel ons zwaar van onze directrice. Marianela ging vanaf hier met de taxi naar het busstation, hiervandaan gaat zij met de bus naar Cordoba, een busrit van 10 uur.

Onze vlucht ging op tijd hoewel we bijna waren blijven steken op de gate aangezien ze hadden aangegeven dat wij op gate 3 moesten instappen, maar op gate 2 dit daadwerkelijk gebeurde. Deze vlucht zou ons brengen naar Sao Paolo. Op het vliegveld van Sao Paolo hebben we zo'n 4 1/2 uur moeten wachten op de aansluitende vlucht naar Amsterdam. Een boeing 777 bracht ons terug, een vlucht van 11 uur en een kwartier.

Op Schiphol stond onze "eigen" taxi's alweer klaar in de vorm van Bert en de ouders van Erik. Op de Zwaansburg stond Opa Piet al klaar met koffie en gebak en kwamen we rond 15.00 uur op ons eigen stekkie de Rondebreek 220.

Lekker hoor, weer je eigen toiletpotje, douche en eiegen spulletjes. 's Avonds hebben we bij de Smidjes lekker hollands gegeten, bloemkool. Ook Gerben, opa Piet en Joop & Elda aten mee en konden zo al het een en al horen over onze belevenissen in Argentinië.

Het is best gek dat als je zo een lange trip maakt, je eigenlijk pas weer bij thuiskomst bedenkt dat deze nu alleen nog maar in je herrineringen blijft. de plaatsen die je bezocht hebt, de mensen die je daar onmoet hebt. Toch zullen de ruim 900 foto's die we daar hebben gemaakt ons hier altijd weer een beeld van geven. We kunnen echt terug zien op een zer geslaagde en mooie trip naar dit grote land. Al maakten sommige Argentijnen ons wel voor malle toeristen uit met ons reistempo. Onze volgende grote reis zal naar Zuid-Afrika zijn. Wanneer is ons nog niet bekend, eerst gaan we in de tussentijd genieten van alle indrukken die Argentinië ons heeft achtergelaten. Eeen weerzien met dit land zal nog wel eens plaatsvinden, net als een weerzien met Marianela.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes tijdens de reis en we hopen dat jullie van de zijlijn enigszins een indruk hebben kunnen krijgen van Argentinië.

Tot de volgende trip!

Groetjes,

Erik & Alieke

• 19 Januari 2006 - 15:44

Maartje:

Welkom thuis!
    Het was erg leuk om - zoals jullie schreven - langs de zijlijn mee te genieten. Maar is vast een 'je had erbij moeten zijn'-ervaring.. ;) Ik hoop jullie foto's nog een keer te mogen zien, dan geprint en het bijbehorende verhaal. Alieke, orientatie in de zomer? :D
    Geniet van het prachtige Nederlandse weer; van alle dingen zoals eigen douche, bed en ritme en natuurlijk van de herinneringen van Argentinie!
    Liefs,
    Maartje