Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Januari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo,

Ja we zijn weer terug in Argentinië. Gisteren 14 Januari zijn we vanuit Iguazu terug gevlogen (en ditmaal zonder vertragingen) naar de hoofdstad van dit land. Na onze terugkeer in het Hotel Orly, hebben we de stad verkend en zijn we op verschillende plekken geweest om deze als echte toeristen te bekijken. ´s Avonds hadden we een tango-show geboekt en stonden danook gepikt en gedreven klaar om 20.30 voor de voorstelling. Een klein zaaltje in het Cultureel Centrum van Buenos Aires. Een fantastische show, goede muzikanten en wervelende dansers en danseressen. En dat voor maar 30 $ per persoon (10 euro), een voorstelling van 2 uur, een glaasje wijn in de pauze en een pakje Herbes de Mate gratis, het kon niet op! Rond de klok van 23.00 maar eens gegeten.

Helaas zit onze hotelkamer aan de binnenzijde van het hotel, waardoor ook al hebben wij de airco niet aan, wij wel de airco´s van onze 30 buren horen gaan ´s nachts. Het slapen lukt dus niet geheel.

Vandaag werden we dan ook een paar keer wakker, onder het genot van vallende regendruppels. De temperatuur vandaag was 21 graden, met een licht zomerbuitje die de gehele dag duurde. Maar je bent hier als toerist dus eropuit. Na eerst een Metro station te hebben gevonden waar wel een metro reed (i.v.m. de regenval) zijn we naar een wijk gereden die bestond uit allerlei antiek winkeltjes en markten. Hierna doorgelopen om een bus te pakken naar Recoleta. Een kerk met een begraafplaats. De kerk zelf was als de meeste kerken, een hoop goud dat er blonk en Maria beelden enz. Naast de kerk hadden ze een soort dorpje gebouwd van graftombes. Hier ligt o.a. Eva Duarte Peron begraven.

Natgeregend van onder tot boven, kwamen we als verzopen katten, een cafe binnengelopen. Zag er wel aardig sjiek uit, en de obers moesten echt hun lachen inhouden zoals wij er als een stel verzopen toeristen uitzagen. Hier hebben we heerlijk koffie en thee gedronken met een gebakje erbij uiteraard. In deze buurt winkelt Maxima altijd als zij in Argentinië is, een soort P.C. Hooftstraat dus. De taxi bracht ons daarna terug naar het hotel.

Nu zitten we dus achter de computer en hebben net de vluchtgegevens naar Nederland gecheckt en de chauffeurs verwittigd hiervan. Vanavond gaan we nog eten met Gabriëla, ook een uitwisselingsstudent in het zelfde jaar als Marianela. Morgen onze laatste dag in Buenos Aires die wij zullen benutten om van deze stad nog iets te zien en om een beetje te winkelen en wat souvenirs aan te schaffen. ´s Avonds gaan we een afsluitend etentje regelen en daarna onze koffers maar eens pakken.

17 Januari gaan we eerst met het vliegtuig vanuit Buenos Aires naar Sao Paolo. Van daar uit vliegen we terug om 21.40. Wij hopen als er geen vertragingen optreden,op 18 Januari 12.15 uur Nederlandse tijd, op Schiphol te landen.

Hasta Luego y besos.

Erik & Alieke

• 16 Januari 2006 - 17:55

Maartje:

erik en alieke. waar zijn jullie . nu
    Jeetje, ff Argentinie-Brazilie-Argentinie...
    Lucky you! De foto's zijn ook errug mooi. Geniet nog die laatste dagen!

• 17 Januari 2006 - 08:24

Gekkie:

Hey lieverds...wat jammer dat de vakantie er al op zit he?
    Maar veel plezier de laatste dagen en eind - etentje(als jullie al terug zijn sorry...ik heb geen idee van dag of datum...).

Veilige vlucht..x