Even een uitstapje naar Brazilië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Even een uitstapje naar Brazilië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Even een uitstapje naar Brazilië

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Januari 2006 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Goedemiddag,

Tenminste dat is het hier, 18.00 uur braziliaanse tijd (1 uur later dan in Argentinië), 32 graden in de schaduw (42 graden!!!)We zijn hier eergisteren aangekomen. Dit ging zo als gebruikelijk niet zonder slag of stoot. Het vliegtuig dat ons zou brengen vanuit Buenos Aires naar hier, was volgeboekt. Dit kregen we te horen bij het inchecken. Nu is ons niets meer vreemd, gezien onze avonturen, dus bleven we uiterst kalm en glimlachen. Wel waren we extra vroeg opgestaan om het vliegtuig te halen maar alla. Er werd ons voorgesteld om met de volgende vlucht mee te gaan en wel met de vlucht van 10.00 uur. Maar wel onder de voorwaarde dat er 3 personen 1e klas moesten vliegen en 2 dus in de 2e klasse. Alieke, Marianela en Erik offerde zich op om dan maar 1e klas te vliegen. Na een uitgebreid ontbijt van 2 Media de Luna´s en een kop thee bekostigd door Aerolinas Argentina, gingen we om 10 uur vliegen naar Brasil. Het klootjesvolk achter de gordijnen kregen een heerlijk klef broodje met ham en kaas. Wij kregen naast echt bestek en bordjes, een uitgebreide maaltijd van vlees, groente, broodjes, donut, gebakje en crackers met dulce de leche. Vooraf nog even een appelsapje, deze hebben we met het pinkje omhoog gedronken. De vlucht ging voortreffelijk. We landden in Argentinië, van daaruit met een busje naar de grens met Brazilië, 15 kilometer verderop in hotel Turrance, kun je ons op dit ogenblik vinden.

We hebben de eerste dag lekker geluierd, een beetje gezwommen in het zwembad bij het hotel (het was nl. 40 graden!), een zeer warm uitstapje naar een winkelstraat waar de winkels al dicht waren en weer terug. Eten doen we in het restaurant van het hotel (halfpension) en dit is in vergelijking met Bariloche 10x beter.

De volgende dag werden we om 8.40 opgehaald voor een grootse excursie naar de Iguazu watervallen (google!!!), aan de kant van Argentinië. Dit is de op 1 na grootste van Zuid-Amerika. De foto´s die gemaakt zijn spreken voor zich. We hebben de watervallen ook van zeer dichtbij mogen meemaken, in een speedboat, hierbij hielpen de gekochte poncho´s helaas niet. Wel was dit gezien de warmte heerlijk verkoelend. Moe, nat maar zeer voldaan gingen we rond 6.30 uur terug naar het hotel.

Vandaag werden we om 8.40 (alweer ja) opgehaald voor de 2de excursie, ditmaal de Braziliaanse kant van de watervallen waren aan de beurt. Met de bus werden we afgezet in het park, iedereen kreeg een sticker opgeplakt en lopen maar. Ook nu weer een prachtig schouwspel van dit natuur fenomeen. Rond 12.00 uur dienden wij ons weer te melden bij de bus en werden we naar een toeristenshop gebracht. Afgezien van allerlei prullaria, hebben we een t-shirt gekocht van Brasil. Vervolgens moest er ook nog gegeten worden, gezamenlijk in een zaal met nog honderd toeristen, maar het eten was goed. Toen was het volgens de excursie nodig om nog naar een stuwdam te kijken. Dit bleek de grootste van de wereld te zijn. Veel beton, staal en water. De uitleg in het portugees (taal van de Brazilianen) begrepen wij niet, maar het beeld sprak voor zich.

Morgen gaan we weer terug naar Buenos Aires, waar we de rest van onze reis zullen blijven.

Kusjes,

Erik & Alieke