Vanuit Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Vanuit Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Vanuit Puerto Madryn

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 Januari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

hola,

Ditmaal vanuit Puerto Madryn. We zijn hier voor 3 dagen. Maar eerst even terug naar 1 januari jl. Na de disco even geslapen in ons eigen santa Cruz hotel. Na een snelle hap, bestaande uit Tostado`s, kwam Marianela ons opghalen en jawel hoor we gingen naar de camping. Lammetje eten o.a. Tot 20.00 uur hier geweest en toen naar het knusse huisje van de familie waar we mate gedronken hebben met zoete zooi. Om 23.00 gingen we uiteindelijk per auto naar El Calafate terug waar we 2.30 uur aankwamen en meteen ons bed indoken.

2 januari. 9 uur je nest uit en spullen gepakt en naar het vliegveld. Helaas had het vliegtuig vertraging en moesten we onder het genot van ongebakken tosti`s wachten tot 16.00 uur voor ons vliegtuig eindelijk`kon opstijgen en opns naar de volgende bestemming bracht. We vlogen naar Ushuaia (vuurland).

3 januari. opstaan, ontbijt enz. We hebben om 10.oo uur een busje geregeld welke ons bracht naar Parque Nacional Tierra del Fuego. Verschillende wandelingen gemaakt, waar we de bever dam gezien hebben en konijnen en mooie bomen. We vonden het ook wel leuk om een afwijkende route te nemen die niet stond voorgeschreven door de boesboes heen. 17.00 uur weer terug, beetje eten enz. en eindelijk een Nederlandse tijd naar bedje toe.

4 januari. Om 9 uur hebben we ons gemeld op de pier voor een boottocht op het Beagle kanaal. Dit was weer fantastisch, zeeleeuwen , pinguino`s, vogels en een vuurtoren waren een van de vele bezienswaardigheden. Vervolgens met een busje zijn we tot aan de voet van een berg gebracht waar de kabelbaan ons aan de viet van de gletsjer El Martial bracht. Een stevige wandeling cq beklimming soms was hiervan het gevolg. De gletsjer hebben we niet kunnen bereiken gezien de tijd maar wel genoten van de natuur en het uitzicht.

5 januari. Vertrek vanuit Ushuaia naar Bariloche. Deze vlucht ging via El Calafate. Ook hier hebben we weer moeten wachten in enorme rijen en vertragingen. Maar ja dat hoort erbij. Dus ook als je uiteindelijk `s avonds om 21.00 uur in je hotel wil inchecken en je hoort dan dat het vol zit en dat ze wel ergens anders een mooi plekje hebben. Ach ja waarom ook niet, eerst maar eens uitgelegd dat we het willen zien waar ze ons dan in willen wegstoppen: dit bleek een compleet appartement te zijn. vonden we dus heel erg maar niet heus! Bleek ook nog dat we dit half pension hadden geboekt. Kregen we in het hotel dus een (smakelijke ahum) maaltijd. Nog even een auto geregeld voor de volgende dag en toen op een oor gaan liggen.

6 januari. `s morgens vroeg werd de auto gebracht. Een Nissan Terrano II, een terrein wagen. Erik was helemaal in zijn nopjes. De reis ging vervolgens naar Parque Nacional Nahuel Huapi. Daar hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we aan een tocht begonnen die zwaarder bleek te zijn dan we hadden gedacht. Ruim 2 uur hebben we erover gedaan via hellingen en afdalingen per fiets of lopend met de fiets. Of zelfs vallend met de fiets (Marjan heeft 2 blauwe benen, Martin een tand door zijn lip. Toen we aankwamen bij de Arrayanes (oranje bomen)dachten we dat we wel met de boot terug konden. dat bleek misschien te kunnen maar pas laat rond 19.00 uur. Dus toen ook maar weer terug met de bike. Erik was ook hier helemaal in zijn nopjes. lekker afdalen met die bike en zoveel mogelijk boomstronken raken die je kon. Alieke volgde in zijn fietsspoor. 2 uurtjes later waren we weer terug bij de auto. Eerst nog even op zijn Duits Kaffee und Kuchen gegeten, en rond 19.00 uur zijn we nog een grote (Cirquito Grande) rondrit gaan maken. Totaal 258 kilometer, door het donker en in the middle of nowhere. We kwamen dan ook pas 23.30 uur weer terug in hotel en de 3 M`s hebben nog even Pizza en bier en wijn geregeld die we als avond eten heerlijk hebben genuttigd.

7 januari. Per vliegtuig van Bariloche naar Buenos Aires, vertraging etc. etc. Buenos Aires naar Trelew, vertraging etc, etc. Op het vliegveld kwamen we pas om 23.30 aan. De laatste auto gehuurd die nog beschikbaar was, een Renault Megane 5 deurs. Alle koffers erin gepropt, onszelf daarbij en 65 km gereden naar de eindbestemming Puerto Madryn. Mooi doch eenvoudig hotelletje, prima. Nog even een Quilmes gedronken en naar bedje toe.

8 januari. Reisdoel vandaag Peninsula Valdes. Een tocht per auto die voor 3 kwart gaat over een weg bestaande uit aarde, grind en stenen. Je rijdt dus niet harder dan 60/70 km/h. Via diverse uitzichtpunten hebben we zee olifanten gezien, ook wel zeekoeien in nederlands, zeeleeuwen en andere dieren. Na een rit van 450 km kwamen we weer aan bij het hotel. Gelukkig was het al 22.30 dus nog geen tijd om te eten. Eerst nog even de mail checken in een traag internetcafeetje en toen lekker eten op Argentijnse tijd: 23.30 uur. In een sjiek restaurant.

9 januari. De volgende rit stond op het program. Ditmaal eens over een stukje asfalt en jawel de ribbelweg opnieuw. 168 km. Je krijgt zowel een lekkere rugmassage. Ons doel was vandaag om de pinguins te zien. Bij Punta Tombo is de grootste pinguin kolonie na Antartica. Die hebben we dan ook gezien maar niet voor heel lang. Het begon echt te gieten. het leek heel even Nederland hier. In Trelew hebben we na de terugweg een ijsje gegeten bij jawel nog een oom en tante van Marianela. Ook Alberto en zijn familie zagen we weer hier. Zij vieren hier hun vakantie.

Op dit moment dat we dit bericht typen in het cybercafe is het 22.30 uur. We gaan nu een hapje eten en naar bed want de wekker gaat morgen al vroeg. We vliegen dan naar Buenos Aires, waar we 1 nacht zullen blijven. Daarna gaan we naar Iguazu. Hier heersen tropische temperaturen naar het schijnt dus de korte broek gaat weer aan.

Morgen zullen we proberen om de foto`s te verversen.

Buenos Noches,

Familia Smid y Kruijver

• 10 Januari 2006 - 05:25

Joop En Elda:

We zijn blij weer wat te horen. Hadden zowat Jaap Jongbloed al ingeschakeld. We zijn blij dat het jullie goed gaat en fantastische avonturen beleven. Tot gauw.

• 10 Januari 2006 - 06:16

Marian:

Jeetje broertje wat maak je toch weer veel mee zeg! Gaaf hoor alles wat je ziet en doet lijkt me een hele belevenis.

liefs je zus!!