Kerst in Rio Gallegos - Reisverslag uit Río Gallegos, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Kerst in Rio Gallegos - Reisverslag uit Río Gallegos, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Kerst in Rio Gallegos

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 December 2005 | Argentinië, Río Gallegos

Hola todos,

Dit maal vanuit Rio Gallegos. Na zeer vermoeiende dagen i.v.m. overnachten op het vliegveld van Buenos Aires, zijn we beland in dit koude plaatsje. Zie de landkaart. Na onze vlucht vanuit Mendoza naar Buenos Aires welke overigens veel te laat vertrok, 3 uur later dan gepland, kwamen we weer aan op het prachtige (sarcastisch!) vliegveld waar we al eerder een nacht hebben gespendeerd. Marianela wist dat er ergens op het vliegveld nog wel een paar banken stonden welke prettiger zouden liggen dan de harde houten stoelen. Dit bleek ook zo, echter er was er nog maar 1 beschikbaar. Aangezien Alieke redelijk was ingestort. deze deelde ze samen met haar moeder. Dit was wel een lachwekkende situatie. Erik had van diverse koffers een bedje weten te realiseren en heeft hier ook redelijk op kunnen pitten. Martin had aanspraak van een stel welke ook naar Rio Gallegos vloog en heeft de nacht doorgebracht op een stoeltje. Rond de klok van 4.30 werden we wakker en moesten naar de incheckbalie. Deze was zowaar al open, sterker nog het krioelde van de mensen. Vervolgens hebben we in het vliegtuig weer kunnen genieten van de zoveelste lekkere maaltijd, welke varieert van kleffe broodjes en vette hap.

Na een tussenlanding van een half uur in Ushuaia, kwamen we rond 11 uur `s ochtends aan in Rio Gallegos, waar de gehele familie Garay ons stond op te wachten. Na een warm onthaal werden we per pickup-truck en Fiat Croma met sterretjes in de voorruit gebracht naar ons hotel. Hotel Santa Cruz ligt midden in het stadje waar het de gehele dag waait, niet hoger dan 15 graden is en af en toe een beetje regent. Heel wat anders dan het warme noorden.(het is hier nu zomer, maar het lijkt wel winter)Na de sièsta kregen we ravioli te eten bij de Garay`s thuis. Zij wonen daar heel knus in een huisje met doorlopend schuin dak. Je kunt je kont er bijna niet keren. `s Middags laat nog even gewinkeld en geprobeerd een scheerapparaat te vinden voor Martin, maar de winkel was al dicht. De etenstijden hier zijn heel anders dan in Nederland. Een late lunch zo rond 15.00 uur en dan wel met warm eten, `s avonds laat rond 23.00 of later wordt er pas gedineerd, wederom warm eten. Dit vraagt natuurlijk heel wat van ons gestel. Zo rond de klok van 1 uur waren we klaar met de maaltijd welke bestond uit Pizza, chips en bier.

Vanavond gaan we naar de kerk en daarna eten. Van hieruit wensen wij iedereen prettige kerstdagen. Tot de volgende keer

Erik & Alieke

• 26 December 2005 - 10:59

Maartje:

Prettige feestdagen!

• 26 December 2005 - 11:19

Julia En Samira:

geweldig!wat een vliegveld avonturen...een hele fijne kerst aan jullie en paps en mams smid en natuurlijk de hele familie garay! heel veel plezier morgen op het huwelijksfeest!

• 26 December 2005 - 21:36

Joop & Elda:

We hebben jullie foto's ontvangen. Bedankt. Prima kerst gehad. Hoop jullie ook. Groet aan iedereen.