Puente del Inca - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu Puente del Inca - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Erik Alieke - WaarBenJij.nu

Puente del Inca

Door: Erik en Alieke

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 December 2005 | Argentinië, Mendoza

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Dit maal vanuit het zonnige Mendoza (30 graden). Nadat we gelogeerd hebben bij Marianela en Eli, zijn we met z´n vijven met de binnenlandse vlucht van Cordoba naar Mendoza gevlogen. Dit keer een kort vluchtje van een uurtje. Met de taxi vervolgens gebracht naar een prachtig hotel Balbi genaamd. Een 2 persoonskamer voor Alieke en Erik, een driepersoonskamer voor Marjan, Martin en Marianela. Na een beetje te hebben uitgerust zijn we naar place St. Martin gelopen om een hapje te eten, en een beetje van de stad gezien. In het hotel terug een baantje getrokken in het zwembad en na de douche weer uit het hotel gegaan om een excursie te regelen. Aangezien we Marianela bij ons hebben gaat dit erg makkelijk en worden er ook nog leuke kortingen gegeven. In de binnenstad kwamen we vervolgens in een demonstratie van de plaatselijke CPN terecht, met spandoeken en rood vuur trachten zij iedereen wakker te schudden om maar niet de schuld aan het WMF aftebetalen. Dit zou volgens hun alleen maar over de schouders van de bevolking gaan. Iets waar Marianela pertinent het niet mee eens was. Er moest ook nog een tasje en een zonnebril gekocht worden en na dit geshop hebben we voor de inwendige mens gezorgd.

Tuut, tuut, tuut ging om 6 uur de wekker de volgende dag. Opstaan want de bus komt er zo aan. Na een vluchtig ontbijt met thee en zoete broodjes werden we opgehaald in het hotel om een dag in de Andes te gaan vertoeven. In een kleine bus met totaal zo´n 20 mensen met begeleiding, werden we de gehele dag rondgereden in de Andes. De alpen van Argentinië. We zijn naar Puente del Inca geweest, een rots formatie waaruit een natuurlijke brug is ontstaan door de werking van het ijs uit de ijstijd en door zouten en mineralen. Dit geeft deze rotsformatie ook prachtige kleuren in het gesteente. Ook zijn we tot bijna 4000 meter hoogte gelopen in de Andes. In een woord prachtige natuur. Het is teveel om dit te beschrijven maar de volgende keer zullen we enkele foto´s plaatsen waar dit uit blijkt.

We moesten na thuiskomst in het hotel ons omkleden voor een groots familiediner. We waren uitgenodigd door de tante van Marianelea die dicht bij Mendoza woont. Wij waren na een paar omzwermingen uiteindelijk door een taxi (Peugeot 504) waaraan alles rammelde, gebracht bij onze bestemming. Daar waren we als een van de eerste zo rond 21.00 uur. De gehele familie in de omtrek van zo´n 200 km, waren ook uitgenodigd waardoor we rond 23.00 uur plaatselijke tijd met zijn 20e een hapje gingen eten. Alieke haar lichtje was echter rond 22.00 uur al uitgegaan, dus werden erik en Alieke door de neef van Marianela en zijn vriendin om 1.00 terug naar het hotel gebracht. Marianela en de ouders van Alieke hebben het tot 2.30 volgehouden. Alleen Martin had een beetje last van koppijn door de voortreffelijke Cote du Migraine wijn welke we daar kregen te drinken.

Vanochtend (donderdag 22/12) heerlijk uitgeslapen en ´s middags hebben we rijkelijk ontbeten in een restaurantje. Nu 15.00 even dit geschreven te hebben, gaan we lekker luieren in het park en zullen vanavond omstreeks 19.00 vliegen naar Buenos Aires en aldaar ons moeten zien te vermaken tot de volgende vlucht 5.30 in de ochtend naar Rio Callegos. Van daaruit zullen wij weer verder berichten.

Buenos Noches want het is bij jullie al avond als we dit schrijven.

Erik & Alieke

• 23 December 2005 - 07:30

Joop En Elda:

Als de de belevenissen lezen worden we jaloers op jullie. Het moet de moeite van het af en toe niet slapen en/of gelaatsverkleuring, waard zijn. We wensen jullie allemaal fijne kerstdagen en we wachten met belangstelling jullie verdere avonturen af.

• 24 December 2005 - 11:58

Maartje:

Hoi Alieke en Erik,
    Dat klinkt allemaal errug gaaf, maken jullie veel foto's? Zien!! Prettige kerstdagen!
    Liefs